Overzicht reusable blocks

In 1938 verhuisde opa Marinus naar het Utrechtse Elst. Hier bouwde hij een slagerij met slachtplaats en vandaaruit beleverde hij ook zijn bestaande consumenten in Rhenen. Naast het harde werken had Marinus ook nog wat vrije tijd. Hieruit zijn vier kinderen geboren. De oudste was een meisje genaamd Gerrie en de tweede werd een jongen, vernoemd naar vader Marinus, dus ook een Marinus. Toen kregen ze nog een dochter, Riekie en een zoon Geurt-jan. Geurt-Jan zat nog steeds in de slagerij in Elst maar zoon Marinus heeft de slagerij inmiddels verplaatst en overgenomen.

Mijn vader Marinus begon een slagerij in Rumpt, nabij Beesd, Geldermalsen en Leerdam. Vader Marinus trouwde met Hannie, een dochter van een kippenboer Blijderveen uit Ochten. Samen kregen ze drie kinderen. Zelf ben ik de middelste. Ik heb een oudere broer, ook een  Marinus en een jongere zus Jolanda. Vader Marinus had meer in zijn mars dan alleen de slagerij. Naast zijn vol ambachtelijke slagerij, waar ook zelf werd geslacht en huisslachtingen werden gedaan, begon vader Marinus hobbymatig een boerderijtje achter de slagerij, welke al snel uitgroeide. Later kocht Marinus een boerderij op, welke nabij de slagerij gelegen was. Ik werkte overal mee en kreeg zo de liefde voor het slagersambacht met de paplepel ingegoten. Maar ook de liefde voor het dier bracht vader en moeder, die zeker net zo hard meewerkte, mij met liefde bij.

Tot mijn 15de werkte ik altijd thuis bij zijn vader en moeder, maar in mijan vrijetijd werkte ik bij de boerderij van mijn vader maar ook bij een melkveehouderij. Naast melkvee had deze boer veel paarden en fruitgaarden. Zowel appels als peren. Kortom, er was altijd werk.

Op mijn 15de ging ik bij Albert Heijn in Tiel werken. Vader Marinus ging niemand anders aannemen en ik moest beloven dat ik het werk wat ik voorheen deed, in de avonduren ging doen in de slagerij. Na deze belofte kreeg ik de vrijheid om naar AH te gaan.

Na 3 jaar leerzame jaren kreeg ik de kans om bij Van Loo in De Bilt te gaan werken. Een grote slagerij waar ook veel in de horeca werd gedaan. Binnen een korte tijd werkte ik mezelf op en werd mede een rechterhand van dhr. Van Loo en zijn chefslager Jaap.

Na twee jaar deed het vooral zich voor dat er een slagerij in Herwijnen te koop kwam. Een slagerij waar ze nog zelf deden slachten en waar hangbanen waren en een krapmachine voor de varkens. Dit was mijn kans.

Vader Marinus kocht het pand en ik begon met mijn vrouw Klaartje een eigen onderneming en woonde achter de slagerij. In twee jaar tijd bouwde wij de slagerij op tot een gezonde onderneming. Een verbouwing stond gepland en gelijk een aflossing naar z’n vader toe. Dit was spannend, even diep erin maar het is goed uitgepakt. Na vijf jaar was de groei eruit en begon er wat onrust te komen. Inmiddels hadden wij een gezin met drie kinderen.

Toch namen we de keuze om tot verkoop van de slagerij over te gaan. De slagerij in Herwijnen werd snel verkocht en onze 9 medewerkers bleven bij de nieuwe eigenaar.

Teamcoaching

Samen, trots, verbinding. Zo maar wat woorden. Als ondernemer weet jij precies waar jouw bedrijf voor staat. Weet je team dit eigenlijk ook?  

Met mijn bedrijf help ik je op persoonlijke en ongezouten wijze om jouw slagerij of ambachtswinkel naar nieuwe hoogten te tillen. Hoe dan? Ik bied persoonlijke begeleiding en ondersteuning op maat met teamcoaching als aftrap. Jouw team vormt namelijk de ruggengraat van jouw slagerij. Een goed functionerend team is essentieel voor succes. Jullie succes!

Wat gaan we doen? Gezamenlijk kijken we naar de dynamiek binnen jouw team en formuleren we (on)mogelijkheden voor verbetering. Door gerichte teamcoaching en praktische training kunnen wij de samenwerking, communicatie en efficiëntie van jouw team aanzienlijk verbeteren. Het resultaat? Betere klantenservice en hogere productiviteit. Dus waarom langer wachten?

Naast praktische, professionele maatwerk teamcoaching kunnen we samen een solide strategie voor je bedrijf ontwikkelen:  

  • Doelen definiëren
  • Strategisch plan opstellen (waaronder grondige analyse van je markt en concurrenten plus positionering als unieke speler met onderscheidende kenmerken)
  • Unique Selling Points (USP’s) identificeren en ontwikkeling van een sterke, aansprekende merkidentiteit. Met doelgerichte marketing en effectieve, doordachte communicatie zorgen we ervoor dat jouw ambachtswinkel opvalt en een trouwe klantenkring opbouwt
  • Effectieve teamvergaderingen eenvoudig opzetten. Dit werkt echt! 

Beste Slagerij van Nederland

Na 1 jaar hebben we in Tiel een nieuwe slagerij over genomen. Samen met mijn vrouw Klaartje en winkeldame Ria, die al jaren in deze Keurslagerij 20 uur per week werkte, begon het nieuwe avontuur. 1998 was een spannend jaar. Vanuit een dorp de stad in. Wederom groeide de slagerij in korte tijd en het team groeide van 1 naar 13 medewerkers. In 2000 verbouwde wij de gehele slagerij. Alles ging op z’n kop. Na de opening hebben we ons ingeschreven om met de beste slagerij van het jaar mee te doen. We ons spiegelen. Het resultaat was prikkelend. We werden het eerste jaar provincie kampioen. Een jaar later behaalde we met het team de titel: ‘Beste slagerij van Nederland’. Daarna groeide de slagerij door naar 24 medewerkers.

Volledige service

Fermentum libero elit, at diam at placerat quam nulla sed nisl ac donec odio quis lacus, sem tristique ultricies pharetra tortor eleifend adipiscing congue est lacus vestibulum malesuada etiam lorem duis vulputate phasellus elit ipsum, lacinia duis convallis egestas lectus cursus lacus in nisl facilisi orci nisl nunc.

Wordt een workshop organisator!

Met ruime ervaring op het gebiedt van geven van workshops, ondersteun ik je graag bij het opzetten en uitwerken hiervan. Ook met het in de praktijk uitvoeren van workshops begeleid ik je graag. Vaak is een eerste keer voldoende om als workshop-organisator mee te draaien. Daarna kan je zelfstandig, met ondersteuning van het team, de avond aankleden en verzorgen.

Titel van het blok

Interdum arcu malesuada est ornare. Tellus ridiculus venenatis senectus malesuada. Sed fringilla tristique augue vivamus. Tellus massa arcu nibh accumsan, egestas lorem porta. Habitant eu pretium, volutpat nunc magna gravida. Aliquam augue volutpat.

Nieuwste technologieën

Interdum arcu malesuada est ornare. Tellus ridiculus venenatis senectus malesuada. Sed fringilla tristique augue vivamus. Tellus massa arcu nibh accumsan, egestas lorem porta. Habitant eu pretium, volutpat nunc magna gravida. Aliquam augue volutpat.

Professionele aanpak

Interdum arcu malesuada est ornare. Tellus ridiculus venenatis senectus malesuada. Sed fringilla tristique augue vivamus. Tellus massa arcu nibh accumsan, egestas lorem porta. Habitant eu pretium, volutpat nunc magna gravida. Aliquam augue volutpat.

Enkele voorbeelden van marktpositionering en storytelling voor een slager

  • Herkomst van het vlees
  • Productie van worstsoorten en of vleeswaren
  • Traditionele bereidingswijzen
  • Smaakprofielen en culinaire creativiteit
  • Persoonlijke betrokkenheid

Door storytelling toe te passen, kan een slagerij een unieke identiteit en merkbeleving creëren. Het kan klanten helpen dat je je onderscheid van collega slagerijen en een emotionele band opbouwt met je klantenkring.

Ook behoefte aan strategische (her)positionering of een onderscheidend merkverhaal?

Maak een afspraak en ik stap graag bij je binnen.